tisdag 14 juli 2009

Kråkor

Vi hade en "deal" kråkorna och jag, vid vår sista konfrontation kom vi överens om att sköta oss, annars så skulle jag skjuta dom.
Och det har gått riktigt bra nu i ett par månader.
Men tidigt den här morgon dök bröderna upp.
Vaknade av att det var någon som gick på mitt tak.
Jag tror inte att jag är särskilt mörk rädd, men att någon går på mitt tak tyckte jag var jävligt otrevligt.
Särskilt när det låter som om det är en fullvuxen människa som traskar runt där uppe.
Så jag sliter åt mig den största kniv som jag kan hitta och rusar ut naken i gryningen (det ska inte springa runt någon på mitt tak!)
Jag är helt övertygad om att det är en människa där uppe, vilket det naturligtvis inte är.
Utan där sitter mina gamla "vänner" bröderna kråka.
Hur nu två kråkor kan låta som en fullvuxen man, är för mig helt ofattbart!
Men nu var det dom.
Dom jävla svinen sitter där och garvar åt mig.
Så nu var det dax för ett allvarligt samtal igen.
Jag säger åt dom att vi faktiskt hade en "deal", dom skulle lämna mig ifred och att jag inte skulle ta fram bössan.
Men om det här nattvandrandet skulle forsätta så var det slut på vårt samarbete.
Med ett hest asgarv försvinner bröderna i horisonten.
Så nu när min Norska vän inte är här, så sover jag med bössan.
Här ska inte traskas runt på mitt tak utan straff.
Så bröderna, se upp er tid är utmätt om ni forsätter att jävlas med mig!

5 kommentarer:

Anna sa...

Du e ju helt underbar :)

Cina sa...

Jag vet precis vilka dom där två ruskpälsarna är, Glenn & Jussi. Dom har en käring också, Git. Ett liderligt stycke som dom matar med gamla tuggummin och cigarettfimpar. Testa inte den prylen på Norskan och lägg undan bössan också innan hon kommer nästa gång.

Kram!

Haveristens logg sa...

Aha! skönt att få ett par namn på mina "vänner" att dom sen har ett liderligt stycke i närheten gör inte det hela sämmre. Git sa du?
Ska komma ihåg det. Sen tror jag i och för sig att min Norska vän inte äter fimmpar och gammalt tuggumi (men vad vet jag)

Anonym sa...

Jag som trodde du var djurvän, men där ser man.....

Anonym sa...

Kråkor...
Skriv skriv om dina äventyr mellan lakanen med gifta kvinnor