tisdag 3 mars 2009

"Krystmarodören."


Konstig hur allt kan skita sig i ett litet ögonblick.
Här har jag legat på knä i flera dagar och lagt golv.
Utan några större problem, men sen när jag skulle lägga samma golv i min termos,
så sket sig allt.
Om det är någon som tänker tanken, att ett klick golv ska jag ha i min båt,
eller husvagn så glöm det!
Säger bara glöm det.
Det går inte.
Jag är nu på gränsen till ett totalt psyk-bryt.
Finns inte en rak vinkel och hela golvet går i vågor.
I vanliga fall så brukar jag slänga skiten runt om kring mig när jag blir sne.
Men nu bröt jag ihop totalt.
Fann mig själv vrålandes av skratt.
Tårarna bara rann .
Fick liksom till det i ena hörnet, när allt for åt helvete i det andra.
Jag är ju någonstans en rätt händig man, men det här övergår mitt förstånd.
Så nu är det frågan om ,ska jag ha golvtiljor eller kork matta?
Eller kanske bara gjuta över hela skiten!

Jag blir så trött!
Men på något jävla vis så ska jag nog få till det!
Annars så kanske det är fräscht med stampat jord golv?
Eller rent utav inget golv alls.
Så slipper jag i alla fall fundera på det här med AC.
Föresten, kanske ett tält är ett alternativ?

Äh, jag går ut och gör ett nytt försök.
För ger upp.
Det gör jag aldrig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska "termosen" med till Stockholm?

Haveristens logg sa...

Självklart! är ju mitt framtida hem och liv. Vart skulle jag ta vägen utan den?
Eller den utan mig?

Anonym sa...

Du kan väl höra av dig pappa, har försökt ringa dig men får aldrig något svar. Skulle ville berätta en del som har hänt som jag vill att du ska veta. Hör av dig.

Anonym sa...

Läste dina inlägg som gästbloggare hos Carina,är nu nyfiken.Att du är en stekare tror jag hon har helt rätt i....Kanske skulle svara på kontaktannonsen..

Haveristens logg sa...

Kom igen bara! vad har vi att förlora?