söndag 29 mars 2009

Torsk på kärlek.

Jag har verkligen funderat på det här.
Du skulle ha givit mig fri den där gången för tio år sen.
Men det gjorde du inte.
du lät mig att hänga kvar (som rumpan på räven).
(i fall om att något annat inte skulle dyka upp)
Och naturligtvis så gjorde det till slut.
Och jag stod där som en fåntratt!
Näe,du skulle ha låtit mig gå.
Så hade mitt liv kanske sett annorlunda ut.
Jag hade i alla fall haft en anständig chans.
Trodde faktiskt att jag skulle vara bittrare än jag är,
men det har gått över det också.
Finns dock en hel del saker som jag inte glömmer eller
förlåter (jag glömmer aldrig en oförrätt)
Men det är ju faktiskt bara jag som får leva med det.
(för jag tror ju inte du vet vad jag pratar om, men som tur är så är ju det ditt samvete inte mitt)
Men tack och lov så är du inte längre mitt problem!
Och bara så att du vet:
Jag har en bra relation med mina barn, trotts att jag är en
så kallad "frånvarande" pappa.
Jag gör vad jag kan med mina medel!
Och det vet mina barn.


O.A
Oskar Anderss0n, "Mannen som gör vad som faller honom in"
Har genom åren blivit en stor favorit.
Född 11 Januari 1877
Död 28 November 1906
Han sköt sig i huvudet vid 29 års ålder
Känns väldigt mycket som att titta in i sitt eget huvud
när jag läser och ser hans skämt och teckningar.
(ta gärna en titt på O.A, man får sig en stunds kontemplation)
Det ända jag inte rikigt köper är att han tog sig själv av daga.
Har haft en del knöliga stunder i mina dar, men att begå självmord är aldrig något jag funderat på!
Satt och pratade med en vän på nätet.
Hon har givit upp. Helt! Ingen styrka och glädje kvar.
Vad ska man säga?
Vi satt och pratade i timmar min vän och jag.
Innan hon kom fram till vad det egentligen handlade om.
Kärlek!
Och i det här fallet olycklig sådan.
Och nu ville hon ta livet av sig!
Näe men va fan!
Det måste ju finnas andra skäl?
Det räcker ju bara att se sig om i världen.
kärlek ska man ju bli glad och lycklig åt!
Inte bitter och inåtvänd.
Även om det är olycklig kärlek.
Att få den lyckan att tänka på någon det sista du gör och det första du gör.
Mina föräldrar var gifta i över 40-år, allt dom gav och gjorde var med kärlek, jag såg dom gräla tre gånger.
Dom gick alltid hand i hand och pussade varandra,
efter 40-år.
Kärlek!
Och så fick dom sluta tillsammans

Det är väl det hela livet handlar om?
Kärlek!
Så jag är alltså torsk på kärlek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Olycklig kärlek är en otroligt vanlig orsak till självmord...
Mycket vanligare än dålig ekonomi, förlorad vänskap med mera...

Tänk på det...

Anonym sa...

Varför "hängde" du kvar då? Har du inget eget ansvar över dina val och handlingar? Det är så lätt att anklaga andra i stället för att se sitt egna ansvar. Bara en liten tanke!!!!!!

Haveristens logg sa...

varför jag hängde kvar??!!... jo just på grund av att jag är torsk på kärlek!
Sen vet jag inte riktigt om jag skyllt på andra,eller anklagat! Tror mer att jag konstaterade!
Sen är det ju alltid det här med barnen. (+ att hon luktade gott!)

Så din tanke är god som någon!
Men kärlek kan man inte rå över!

Anonym sa...

Här har du en torsk till :) tack för en kanongo blogg puss!