onsdag 12 augusti 2009

Idiot

Tror faktiskt att jag är en sådan, idiot alltså.
Eller så har jag bara gått på den igen.
Trodde att jag idag skulle sitta här med mina nya glasögon.
Eller åtminstone varit på jobbet med mina nya ögon.
Men naturligtvis har inte det blivit så.
Sitter hemma utan glasögon och arbete.

Min chef sa att i början på veckan att jag skulle få mina pengar, så att jag kan hämta ut mina glasögon.
Vilket jag naturligtvis inte fick.
Han sa även att jag skulle ha arbete idag.
Vilket jag naturligtvis inte har.
Så vad har jag då nu?
Jo.
En tv som jag kan lyssna på, en bok jag inte kan läsa och inte törs jag gå ut heller, då det finns så mycket människor där ute som jag av misstag missar att hälsa på.
Nu inväntar jag mörkret!
Ty i mörkret är alla katter grå!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Man kan inte lita på de där hantverkarna....

Anonym sa...

Du kan väl trösta dig med din nya kärlek....

Haveristens logg sa...

Nya kärlek? Aha du menar min "Norska" vän? Henne som jag tycker väldigt mycket om!