torsdag 13 augusti 2009

Tack så jävla mycket

Nu börjar jag bli riktigt trött, så där enda in i märgen.
Jag hade bestämt mig för att inte köra bil pga att jag inte ser.
Men på något jävla vis så blir jag in lurad i det, köra bil alltså.
Jag skulle ju bara en bit och på en väg som jag kände till.
Och inte var det rusningstrafik heller.
Jag är ju naturligtvis övertygad om att det ska gå bra.
Men tji vad det sket sig!
Höll på att smälla på rot.
Galen tant kör nästan på mig bakifrån.
Faktiskt en nära döden upplevelse, är till och med tvungen och stanna lite då jag fick skak ben.
Tar mig dit jag ska och inser ganska snabbt att här kan jag inget göra så det var bara att åka hem igen.
Så när jag väl lyckas att ta mig ut på vägen så finns det ingen bil att följa,
så jag tar det bara varligt.
Vilket innebär att Polisen kommer, stoppar mig och undrar om jag är på fyllan.
- skulle jag vara det?
- näe men du kör sakta och vingligt.
( nu hade jag inte större lust att anförtro dom att jag var näst intill blind)
Så jag drog till med att jag satt i egna tankar och att det inte var någon trafik.
Nu slår hela rättsapparaten igång.

Så jag fick börja med att blåsa, och där kammade dom noll.
Sen var det de här med körkortet, vilket jag naturligtvis har men inte med mig.
Och någon annat leg har jag inte.
Nu tyckte en av herrarna poliser att det bara var att följa med till stationen.
Jälaskitba!
Men dom tyckte i alla fall att jag kunde uppge mitt person nummer.
"fine" Tycker jag och uppger mitt Svenska person nummer.
Och svaret kom ju som ett brev på posten
- Du finns ju inte!
Jaha nu var vi där igen, jag finns ju inte i Sverige.
Så efter mycket om och men så får jag fram mitt EU nummer, och det fungerar bättre där finns jag! Men då ska jag ju inte vara här utan i Spanien.
Ytterligare en halv timmes trassel att reda ut det hela.
Där dom bland annat är inne och slår i massa register mm.
Plus att jag var tvungen och säga att jag var och hälsade på min lever bytta bror .
(jaha så blev han inblandad också)

Blev efter ca 45 minuters trassel iväg släppt med ett argt pekfinger i örat,
Och tillsägelsen att så fort som möjligt infinna mig på Täby polis station för att visa upp mitt körkort.

Ska det verkligen vara på det här viset?

4 kommentarer:

Anonym sa...

När skall du åka tillbaks till Spanien???????????????????

Haveristens logg sa...

Just nu så bänder det så mycket i mitt liv så jag vet faktiskt inte!

Anonym sa...

hoppas du åker snart!

Haveristens logg sa...

Det kan du fet glömma!