tisdag 15 september 2009

En resa i fördärvet.



Ämenvafan.

Min bror sa till mig för ett tag sen:
- Se upp när du börjar att få flyt, ett tu tre så ligger det en jätte sten runt kurvan och bara väntar på dig
Tyvärr så verkar det som han har rätt.
För flyt hade jag precis börjat få, när det sket sig som vanligt.
Jag måste avliva bilen!
Och bilen behöver jag för att kunna ta mig till mitt nya arbete.
Bilen behöver jag för att kunna leva där jag gör.
Så man kan väl säga att den är ganska viktig.
Så nu vet jag inte riktig vad jag skall göra?

Jag bor bra.
Jag har en bra kvinna.
Jag trivs med livet.
jag har ett bra jobb. (om jag får till det)
Jag är lycklig.
Men när jag känner att det inte går som jag vill så blir jag fundersam.
Är det värt det?
Vad ska jag göra?
Och hur ska jag göra?

Sen den här jävla inbyggda flykt impulsen!
Hade funderingar på att inrätta mig i ledet igen.
Ta fatt i mitt liv, räta ut en massa frågetecken.
Bli "svenne" igen.
Men nu vete fan!

4 kommentarer:

Åsa sa...

Du ska nog se att det ordnar sig. Ge inte upp för lätt nu!!

EVA B sa...

Ja att cykla till jobbet kanske inte är din grej!! Flin

Haveristens logg sa...

Ämenvafan! Cykla? Till sollentuna, hur kul är nu det?

vindstyrka 11 sa...

Ta havskajaken till Edsviken