lördag 14 november 2009

I sandlådan

Vad är det som sker?
Och hur tänker folk?
Det pågår ett krig i min värld och på min ö.
Vuxna människor som gör allt för att förstöra för varandra.
Och när "vuxna" människor drabbar samman i lådan så sker det saker.
I det här fallet så har det gått för långt!
Nu är det hot om våld och ond bråd död.
Än så länge så är det bara stora ord, men snart så kommer någon att få betala med delar av sin hud.
Inte bra.
Nu hör det till saken att dom krigsförande människorna är alla vänner till mig.
Vilket gör det svårt för mig att hålla mig neutral.
Hallå!
Ni har alla fyllt 40 (eller nära på), och det ni håller på med måste ju för helvete vara under er värdighet.
Så bara lägg ner.
Lämna det här bakom er och gå vidare.
Innan det sker en olycka.
Och ännu mer folk blir inblandade.
Jag begär inte att ni skall bli bästa vänner, men ni måste ju kunna mötas.
Som ni vet så lever vi i en liten värld och att det är nära till varandra.
Återigen så har jag levt ute i världen och jag har aldrig sett något liknande.
Det här är ju ta mig fan löjligt.
Jag fattar inte att ni har låtit det gå så här långt.
Så snälla.
Lägg ner.
Innan det sker en olycka.
Eller gå ut på åkern och gör upp!
Något måste ske och det är nu.
Risken finns att det annars bildas medborgargarden som gaddar sig samman och kör er av ön, byn och kommunen.
Sen är det ju barn inblandade.
Hur tänker ni om det?
Är det dom värderingar som ni vill föra över till era barn?

5 kommentarer:

vindstyrka 11 sa...

Jag la ner för länge sedan på begäran av Ängel! Men du ska inte tro att dom gjorde det. Mailar sjöräddningen och försöker få mig utesluten var deras senaste drag. Åker alternativet har jag erbjudit hur många gånger som helst men tryggheten är krogen och där gör inte jag upp sådana här saker. Jag läser deras facebook och har hur många inputs som helst om deras verksamhet men man orkar inte till slut. När dom inte ger sig på mig ger dom sig på mina vänner och kollegor så vad säger man? Jag har inte heller mött värre sandlåda. Ringer och kollar om jag har körkort och gör förfrågningar om mina sjöpapper?

Dom ska vara glada att jag är i en glad period i mitt liv!

Anonym sa...

Å, så fortsätter det här... Bra Åke det är verkligen dags att växa upp och lämna all bitterhet och hat bakom sig.. Åsa

vindstyrka 11 sa...

Hej Åsa! Nej det fortsätter inte efter det här, det tar slut nu! Men alla får ta sin del av skulden, tycker du att du är skuldfri? du har ju varit med och underblåst det här hela tiden.

Anonym sa...

Ett tips! anmäl er till det där TV-programmet ni vet som försöker lösa alla konflikter vilket dom i och för sig inte lyckas med

Unknown sa...

bra där åke
har inte hört av mig till honom på minst en månad men har i alla fall fått 2 st mord hot vet inte vad
????? blir matt
men blir man hotad hela tiden så blir man inte glad