måndag 2 november 2009

Sprit.

Det här med sprit är inte riktigt min grej.
Jodå, vin och öl går bra.
Men sprit.
Icke!
Jag blir totalt förvandlad.
Blir en dräglande, rabbiat och otrevlig människa.
Tyvärr så går det här ut över min omgivning.
Säger och gör saker som jag aldrig skulle göra i vanliga fall.
Och fort går det också.
Går från att vara en social och trevlig till ett dräglande kronvrak på en nanosekund.
Är som om man bara drar ur strömmen.
Ska jag sen försöka att ta mig hem så slutar det i garanterat minst ett dik-dyk.
I helgen så lyckades jag med två.
Sista gången så tänkte jag faktiskt ligga kvar.
Men insåg med dom sista spillrorna av mitt intelekt att ingen skulle hitta mig bland buskarna, och att jag förmodligen skulle frysa ihjäl där jag låg.
Och eftersom jag hade uppfört mig som ett svin så skulle ingen heller leta efter mig.
Så det var bara att forsätta att krypa hem!
Sen blir jag riktigt riktigt sjuk ett par dagar efter ett större sprit intag
Både fysiskt och psykiskt.
Tar ett par dagar innan jag är på banan igen.
Men idag så står jag i alla fall upp.
Och till er som var inblandade i mina svinaktigheter kan jag bara be om ursäkt.
Kan inte lova att det inte händer igen, men jag skall åt minstonde försöka.
Och till er som såg mig krypa hem kan jag bara säga att det är på det sättet jag går när jag är riktigt packad.

5 kommentarer:

vindstyrka 11 sa...

Krökat på Rindö? Alla kryper där så du är inte ensam!

Anonym sa...

Blev du bjuden? Sprit är väl dyrt? Inget jobb, ingen sprit

Unknown sa...

Låter som en helkväll. Var det lika skoj som det låter?

Haveristens logg sa...

Tror det! (om jag bara kunde komma ihåg)

Anonym sa...

Ja som sagt du är inte ensam.... (inte för att det är till tröst kanske) .... men så är det
men visst skulle det va trevligt o svinga en malt eller testa en rioja det va ett tag sen vi gjorde det // BA