onsdag 22 oktober 2008

"Puttes" solförmörkelse!


Nu har det hänt! Det som vi gått och väntat på! Emma våran "vakthund" är på väg till sälla jaktmarkerna.. Just i detta ögonblick, hon och Jimmy gick precis ut genom våran grind!

Tycker så synd om bägge två!! Jimmy är alldeles knäckt, jag vet hur det känns att mista någon nära. Är lika illa oavsett om det är en hund,katt,syskon eller föräldrar.... det gör så DJÄVLA ont! Det tar veckor, månader och ibland år innan man kommer över det, (tyvärr så biter sig vissa saker fast) om man någonsin kommer över det?...jag vet inte själv!

Men nu är dom på väg i alla fall!

Jag lärde "känna" Emma på slutet det var en bra och kul hund!!
Så var det då det det här med "Puttes" solförmörkelse, Putte som är våran hus gecko,(fast han tror att han är en Komodo-varan!) är det sista kända "Offret" för vår vakt hund. Det är inte så att hon på något vis attackerade Putte, näe hon bara passerade förbi och tog honom på bar gärning mitt i solskenet och på vår veranda..Hon stapplade förbi trött och halvblind,Putte hamnade i skuggan , såg sitt liv passera förbi. Det blev ju mörkt! Allt det varade i ca 3 sekunder men Putte blev som fast frusen i minst 20 minuter efter sin nära döden upplevelse.
Nu kommer Jimmy tillbaka...... ensam!... jag ska gå och prata med honom nu
........Så Emma... vila i frid

Inga kommentarer: