söndag 26 oktober 2008

San Miguel Söndag!


Men va fan "Bolek" bira kl 10 10 det funkar väl inte!!
"jo då, det är San Miguel Söndag"??
Jaha och vad är det undrar vän av ordning!?
"Bolek" förklarar : det är ju så att klockan "brassats" (nej barn pappa har inte knarkat)(gammal sjömansuttryck) bakåt i natt så klockan är ju egentligen 11 10 så då kan man dricka en öl!
Jaha?? så att det innebär att man kan hinka öl 1010?
Jo forsätter "Bolek"...man kan ju inte säga att man dricker klockan 1000 för då har man ju alkoholproblem! Men om man tar en öl efter 1100 så kan man ju bara vara törstig efter ha varit ute i solen eller om man jobbat hårt!..(vilket vi ALDRIG gör)!
Finns inte mycket man kan säga om den logiken!
Så det var bara att klösa sig fast och åka med!! Så nu har vi San Miguel Söndag!...låter betydligt sämre än vad det är!
Att bo här nere är bra! Förutom när det händer något hemma ,då sitter man ordentligt illa till . Som det här med min son Nils. Han mår inte så bra! Bitter på mig o livet..Tycker att allt "suger". Skulle vilja ta den lilla skiten (han är 1,90) och ge honom en sån stor kram! Liksom "gulla" lite med honom..Få honom och känna sig lite positivare. Bli gladare som den Nils jag jag känner är!! (hoppas att det är bara hösten som "suger")önskar att jag kunde"trasmiografera" mig dit i ett nafs! Man är så hjälplös i dom här lägena....Kan bara säga:...Nils jag älskar dig och tänker på dig!
(Gäller dig också Alva).... Barn! jag ringer ikväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

På vilket sätt sitter du illa till? Skaver kortbyxorna? Eller samvetet?

Nu blir jag riktigt trött på dig!!!

N mår knappast bättre av att du skriver om honom i en offentlig blogg.

HANDLING! AGERANDE! INTE EN MASSA TOMMA ORD!

Skriv om dig själv, men utelämna inte valparna!

En gång till och jag kommer ner och sliter kortbrallorna av dig!

Catherine