torsdag 11 juni 2009

G . R . I . S .


Äntligen så får jag bli den självupptagna gris, som jag så länge velat bli.
Bara leva för min egen njutning, och göra vad jag själv vill.
Inte blanda mig i intriger och annat skit.
Inte heller bry sig om vad andra tycker och tänker.
Göra vad jag vill och med vem jag vill, resa vart jag vill och stanna så länge jag kan.
Ungarna är stora och vuxna.
Själv har jag retarderat till någon slags ny pubertet.
Nu är det ett bungy jump utan något bungy rep som gäller (är bara att klösa sig fast)
Men jag har jävligt kul och skrattar och sjunger minst ett par gånger om dagen.
Slå det om ni kan!
Jag älskar livet.
Så nu kräver jag tillbaka min plats i G R I S (gubbars rätt i samhället)
Ett par uppdateringar:
"Bolek" och hans kvinna är fortfarande gifta och lyckliga.
Nisse har efter påstötningar lovat att sluta raka benen.
Carina Dahl har börjat övningsköra buss (tror jag) (då det stod en buss uppkörd på en betong sugga i backen)
"krigaren" är tillbaka i byn, så nu är cirkusen i full gång.
Skånska Lasse, min äldsta och bästa vän är inte längre enda barnet (ska förklara!)
Skånska Lasse (SL) och jag har känt varandra sen i mitten på 70-talet då vi seglade ihop i Salén, och har allt sen dess hållt ihop på ena eller andra sättet.
Jag har alltid varit lite imponerad av SL. Han har alltid skött sig själv, han var ju enda barnet och med en mamma som jobbade på färjorna och var borta väldigt mycket under hans uppväxt (tror han var runt 10, första 14-dagars perioden han fick vara ensam).
Men han har alltid fixat det med bravur!
För ett par år sen så fick han veta att han hade ett par äldre systrar (bort adopterade vid tidig ålder)
Men dom har han väl aldrig haft någon direkt kontakt.
För tre veckor sen så ringer det en man som presenterar sig som SL äldre bror.
Också han bortadopterad vid tidig ålder (och mamman har inte nämnt detta)
Under SL sista ute törn så har det hunnit dyka upp ytterligare två syskon.
Så att från ha gått från att vara enda barnet, har han nu sex syskon som är födda under en 9-års period och mamman har inte sagt ett ljud!
Och jag som trodde att jag hade det struligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man vet inte ett skit om människor, och inte om "grisar", ej heller om suggor eller ens sina bästa vänner. Man vet inte nåt - no nada. Men man gillar att rycka dom i morrhåren och det värsta är - dom tycker om när man gör det ;-D

Är det kärlek över gränserna?

Undra en annan G.R.I.S

(Gummors rätt i samhället)