fredag 5 juni 2009

V



Träffade V (den spröda och sköra)idag, vilket gjorde mig glad.

Har bara sett henne som hastigast en gång sen jag kom till Sverige.

Men då såg jag ut så här, så då tror jag att jag skrämde skiten ur henne!

Men nu fick jag i alla fall chansen och byta ett par ord med henne.

Hon är faktiskt en av anledningarna till att jag började skriva.

(handlade nog mest om obskyra sms)

Men hon gav mig i alla fall inspiration.

Och det vill jag tacka henne för.

Allt som på något sätt påverkar mig till att bli bättre ,bugar jag mig för.


Trivs inte i Sverige.


Näe, det gör jag faktiskt inte. Känner mig lite som en främande fågel här.

Mina normer och mitt sätt att leva här faller inte alltid i god jord.

Folk tror att man är någon jävla uteliggare och att man bor i någon slags

misär.

Bara för att jag bor i något så suspekt som en husvagn.

Men hallå! Jag är uppvuxen i båtar och hytter!

Det finns båtar som jag har varit på där man skulle ha jublat åt den standarden jag har.

Jag har faktiskt allt, utom rinnande varmt vatten,så duschar gör jag hos min bror (tvärs över gatan) och tvätten tar Nisse hand om.

Naturligtvis så skulle jag vilja leva i min egen lägenhet ("mutter")

men nu är det ju inte så.

Så det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

VOJ VOJ!