tisdag 30 juni 2009

En härjares bekännelse




















Nu har jag tydligen lyckats igen.
Ställt till det, alltså
(fast för ovanlighetens skull var jag inte riktigt med)
Var på den lokala krogen här på ön med min svägerska Carina
Allt var så bra det kan vara, tills "knalla Kalle" med fru dök upp.
Nu hör det till saken att "knallaKalle" har ett lite alkohol problem, och att det räcker med ett glas vin, så börjar han sluddra och blir lite skakis.
Vilket innebär att han inte blir serverad.
Jag tycker naturligtvis synd om "knallaKalle" och går in och pratar med personalen. (förlåt Annicka, jag ska aldrig mer blanda mig i!)
Förklarar att han inte är speciellt packad och att han blir så av ett glas vin, så det är bara att servera.
Jag hann till och med vräka ur mig något så korkat som att han hade Alzhimer eller nått annat (jag har sett "knallaKalle packad ett antal gånger, och tyckte att det var något större problem).
Jag får väl säga som jag brukar.
-Tji vad det sket sig.
Hade ju inte riktigt räknat med "knallaKalles" fru.
Hon var tydligen full som en sillkråka,
med allt vad det innebär.
Ramlat över stolar.
Härjat med personalen.
Vält och förstört!
Nu hade jag och svägerskan hunnit lätta innan allt det här inträffade.
(tack och lov!)

Till Jonny och Annica på Rindö Krog kan jag bara säga förlåt!
Det var inte min mening att ni skulle bli inblandade i att jag är är en härjare.
Och att jag drar till mig trubbel med min blotta existens.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har dom ingen telefon?

Haveristens logg sa...

jodå! men jag tänkte infinna mig där själv idag!

Anonym sa...

vaddå men?

Anonym sa...

Då kanske man ska dra till Rindö och spana in en stekare då....

Haveristens logg sa...

Välkommen!

Alva sa...

Pappa! Har börjat skriva lite smått nu igen. Skriver så mycket jag hinner.