tisdag 23 juni 2009

På driven i söderled


Återigen gav jag mig av på en resa, den här gången i söderled.
Fast nu tänkte jag ta det lugnt och fungera som observatör.
(har försökt förut med mindre lyckat resultat)
Men jag plockade med mig Nisse och gav mig iväg.
Nisse skulle ut på sina egna äventyr och jag på mina.
Men sällskap på vägen är aldrig att förakta och vi skulle ju åt samma håll.
Nisse försvann när vi väl var framme, och jag for till mitt

Dagen efter så gav vi oss ut på landet, det skulle ju firas midsommarblot.
Vilket mina vänner lyckades med bravur.
Och efter som jag skulle köra dagen efter så roade jag mig med att bara titta.
(okey, okey lite sprit drack jag)
Men jag gick tillsängs vi 2, ty då satt 5 man och talade om 6 olika saker och ingen lyssnade!
Nu är jag tillbaks i min "termos".
Och är riktigt förvånad!
Inga skandaler, inga slagsmål och framför allt så är jag hel!
Inte ett sår, inte en bula och inget brutet. (måste ha varit en riktig skit helg?)
Ps, det här rammlade in på min mail i dagarna och gjorde mig glad!
"Din logg-blogg var rolig läsning. Jag ska följa den och tycker att ditt grepp om språket är bra och unikt. Det är självklart något du skall vara stolt över och se till att behålla. Analyserar man texter tillräckligt länge så förstör man det!
Blogg-loggen blir ju inte sämre av att du har roliga historier att förtälja. Somliga av oss, inga namn nämnda, känner ju igen sig i händelserna.
Lycka till med tandläkeriet och ta massor av C-och E-vitamin för tandköttet.
Anna"

Inga kommentarer: