måndag 22 december 2008

Haveristens klagan!

Så var det då dax igen! Fast den här gången tänkte jag inte "hänga" ut någon förutom mig själv. Alltså lite självransakan! Så här dan före dan före..........
Har varit ute på en lång promenad och när man går en sådan så blir det gärna mycket tänkande kanske till och med rena grubblerier! Ibland nyttig ibland inte!
Det här var en sådan nyttig en.
Så vad kom jag då fram till
Jo jag stor trivs forfarande här nere, är ju varmt och skönt....
Slipper en massa ont!
Men saker och ting ställs på sin spets här!!
I Sverige så hade jag i allafall något slags skyddsnät...Fanns alltid någon att gå till om man var hungrig, törstig eller pank!
Här finns det inget sådant.
Kan ju kanske bero på mig själv?
Har inte hunnit och kunnat etablera något sådant.
Finns en viss språkförbistring som gör att det är svårt.
Föresten när det gäller det här med språk!!
Så kanske ni märkt att jag har som sagt inget inbyggt skriv språk vilket gör att min blogg ser lite bakfram ut (Lottas ord!)
Men när jag går tillbaka och ser vad jag själv har skrivit så tycker jag att det förbättrats.
Fick igår lite kritik från min mentor.
Vilket är bra!....Tycker om konstruktiv kritik, är sånt man kan ta till sig... I det här fallet så handlade om tempus former, vilket faktiskt är ett ord jag förstår! Fan jag vet ju inte ens vad ett verb är! Men tempus och genus har på något sätt fastnat.
Så det köper jag! och ska försöka bättra mig!

För att nu återgå till mina "grubblerier"
Har idag konstaterat att nu är allt nästan slut!
Inga pengar och ingen mat!
Öppnade kylen när jag kom hem och allt som fanns där var en samling jul-snappsar som min gode vän Marie köpt åt oss!
PÅ IKEA av alla ställen. Ett underbart land detta Spanien. Tänk bara här kan man köpa brännvin på IKEA!! (Undrar om Ingmar vet om det?...Förmodligen! Han är ju affärsman)
Så nu tänkte jag tillbringa dagen med att supa mig full på jul-snappsar
Vet att man inte blir mätt på det!!
Men fan så mycket roligare att vara hungrig!

"by the way"
Tror fortfarande att jag gjorde rätt val som flyttade hit! Tror och vet att jag annars skulle gått under!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjunger några ungar på Karl Johan.
dom låter starka och fina som bara ungar kan.
själv e jag bakom lås och bom på mitt hotell.
en kväll bak barrikaden en vanlig kväll.

Över mitt huvud svävar en kolsvart gam.
i rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam.
och jag är trött och tveksam men deras sång är gla'.
om inga ungar funnes så slutar ja'.

min dam. att språket slinter i vissa fall....
på grund av snö som blöter...fast den är kall....
stor sak däri.skidåkning har också charm.
gnid in ditt skinn med nässlor, så du blir varm....

men det ska vara nässlor från vikens kant.
och inga sneda nässlor från ruinens brant.
bevara oss från dem som dessa saluför.
oss. och dem glada ungarna här utanför.

när inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

ppp sa...

håll ut ett tag till om du kan en vän kommer snart. mvh pelle.