lördag 20 december 2008

"Nu jävlar är det jul igen"

Och snön ligger vit på taken.
I helvete!
Det enda som ligger på mitt tak är kattskit!
Nu är det så att jag har en koloni tak katter där jag bor, och dom har envisats med att skita i min stupränna!
Men nu är det slut skitet, var ute på morgen och såpade rännan.
Så jag har tillbringat morgonen med att höra kattornas ilvrål när dom har kasat ner för taket!
Sett hur dom försökt att klösa sig fast! innan dom for över kanten
(för att slippa få en massa djurvänner på halsen så kanske det är bäst att förklara att fallet inte är så långt!)
Så nu råder här julefrid!

Det här med julen är något som jag har funderat på.......
Kommer från en familj som alltid firade jul med dunder och brak, Hela tjocka släkten var där.
Det var mat och brännvin i överflöd!
Var så även när jag var gift och hade egen familj!
Så kom då förra julen. Första julen som jag skulle fira ensam, hade som vanligt bullat upp med massor av mat....
Ni vet!
Julskinka sill och allt annat som hör julen till (tänkte mig inte för min idiot)
Allt slutade med att Nisse kom in och hämtade lite mat och sen var han försvunnen!
Så där satt jag i spillrorna av mitt liv med en jävla massa julmat!

Det var väl då jag bestämde mig!!!
Så fan att jag tänker utsätta mig för något liknande igen!
Nästa jul ska jag fira i Rio!
Nu kom jag väl inte till Rio, utan till Spanien vilket i allafall är nästan Rio
Så nu sitter jag här!
Utan en krona på fickan.
Ingen jul mat.
Och inga julklappar

Och konstigt nog så trivs jag!

Kan väl tycka att det är jävligt för mina "snorisar", men vad ska jag göra?
Måste väl falla under avdelningen "smällar man får ta!"

Sen vill jag passa på att tacka mina supporters.....
Ingen nämnd och ingen glömd!
Ni vet vilka ni är!!!

Så Nallar och Pottfötter!
God jul!!

Inga kommentarer: