torsdag 11 december 2008

Kvälls o natt funderingar

Har jag många.....
T ex Varför fungerar inte min dator utan kylklampar?
Varför är det så mycket kallare här nere när det är 10 grader än i Sverige?
Varför samlar jag på husdjur?..(nu är det väl så att dom som samlar på mig)
Vad är mörkrets hastighet?
Varför tar man alltid fel nyckel när man ska hem och det är mörkt?
Hur kommer det sig att jag alltid slår och gör illa mig?
Hur kommer det sig att jag har så mycket i huvudet?
Som vill ut men inte kommer någonstans.

Varför är jag inte miljonär?
Kunde Jesus göra brännvin av kottar?
Jag menar kunde han gå på vatten...så!
Varför landar katten på tassarna och jag på huvudet?

Vad gagnar det att spränga sina egna landsmän i luften?
Vad är det som gör att Spanjolerna kör som idioter?
När allt annat går så långsamt??
Varför sitter jag här och skriver när jag hade kunnat legat full i en snödriva?

Jag bara undrar och funderar!!

Inga kommentarer: