tisdag 16 december 2008

Ångest och mörka tankar

Ångest och mörka tankar har jag inte haft sen jag flyttade hit!
Men i natt slog dom till!...Kanske inte i natt men tidigt på morgonen dök dom upp!
Klockan vara bara 5 när jag vaknade...Kallsvetten bara rann,blev helt plötsligt klar vaken!
Hur är det med Alva och hennes onda knä?
Hur ska jag få ihop pengar så att jag kan åka till Sverige och ta hand om spillrorna av mitt hem och liv?
Hur ska jag "fira" jul och nyår?

Det hör till saken att när jag bodde i Svedala så var mycket av det här vanlig "Ångest"
Något som dök upp varje dag!
Men här har jag på något sätt varit befriad från sådana tankar, har liksom släppt allt sånt
Men nu dök det upp!
Jo jo jag vet! jag är bra på att förtränga saker... Men jag hade liksom glömt bort det!
Och nu dök det bara upp!...Svårt att säga välkommen till sådana tankar!

Vet inte heller hur jag ska reda ut det. Är ju liksom helt utlämnad här!
Vet inte ens hur jag ska ta mig till Sverige om allt skiter sig.
Har bränt alla skepp!
Ingen bostad, inget jobb!.........Känner mig lite "lost"
Det är inte så att jag på något vis ångrar att jag valde att flytta!
För vad som än händer o sker så va det här precis vad jag behövde.
Men det finns ju alltid en forsättning!

Idag har jag 3e på fickan och ingen aning om hur jag ska få fatt i fler.
Känslan av att vara "fattig" är nästan överväldigande!

Nu är ju jag en man med stor tilit till mig själv så jag tror och vet att det på något sätt löser sig... Men för tillfället vet jag ej hur!

Tänker på bror Nalle som jag är skyldig alldeles för mycket pengar! och på Alva och Nils som skulle behöva mycket pengar!...Pengar som jag förut kunde ha jobbat ihop.....
Men se det går inte här!
Så på så sett kanske jag har gjort ett dåligt val.
Men JAG mår ju bra här..
Har inte ont!!
Ingen som vet vem jag är!
Ingen som har en massa förut fattade meningar om vem jag är eller vad jag har gjort!
Är inte en av bröderna Sundius här!
Utan här är jag ingen!

Tycker om det!
Men kan sakna tryggheten av att vara det.

Vi får väl se hur det går...........!

Inga kommentarer: