tisdag 6 januari 2009

Gammla och nya lärdomar

I går blev jag riktigt packad!....Eller ska vi kanske säga dyngrak!
Fick lite lappsjuka hemma så jag bestämde mig för att gå på en av dom lokala pubarna här...
Hade bara 3E på fickan (smulorna från den rike mannens bord) så det skulle bara bli ett par öl.
Så glad i hågen så ramlar jag in på "The Den" och hamnar i lag med en massa balter.
Och eftersom jag har jobbat i Estland och har en massa berörings punkter med dom övriga Balt länderna bland annat via "Estonia"...
Så blev det någon form av förbrödring.
Eller rättare sagt!
Dom söp ner mig!!
Efter som mitt alkohol intag är mycket mindre här nere än det var hemma. Så var det ju inget större problem.
Gick från sund och frisk till yr och full på mindre än en timme!
Fick till och med en liten minnes lucka på vägen hem.
Nu är det inte så långt och risken att slarva bort sig själv är ganska liten!
Så ett par av lärdomarna är:
Drick inte sprit på fastande mage!
Drick inte sprit med folk från forna Öststater!
Drick inte sprit överhuvud taget!

Tomten är neger!

Efter som jag bor i ett katolskt land så har man här lite olika sätt att fira jul.
Spanjolernas julafton var t ex igår! Så det var en massa parader, fackeltåg och fyrverkerier!
Så nu på morgonen så satt jag och tittade på Spansk tv.... Och vad får jag då se där?
Jo att jultomten var svart!
Och det hade jag ingen aning om!!
Trodde han var vit,brusig och med stort skägg!
Hela min värld rasade samman.... Snacka om brustna illusioner!
Nya lärdomar!

Fast det är skönt att lära sig något nytt! Och komma ihåg något gammalt!

1 kommentar:

Elin sa...

Farbror,
du skriver väldigt bra och underhållande! Jag trodde jag visste "allt" om dig, men jag hade kanske fel? ;)