söndag 4 januari 2009

"Sneseglaren"

Sneseglaren är det namn jag använt på det eposet jag håller på att skriva!
Men när jag sitter och läser igenom det jag har skrivit så kanske det inte är rätt namn!
Funderar mer åt:
"hur man slår sig själv sönder och samman"
"en självplågares dagbok"
Eller min egen favorit!
"varför göra saker och ting enkelt för sig när det egentligen handlar om smärta"

Vad är nu det här??

Jo det är så här!...Att det mesta jag skriver om i boken handlar om olika slags olyckor
Och det värsta är väl egentligen att det är jag som råkar ut för dom.
Eller gör så att det drabbar andra människor!

Inte på pin tji...Utan för att det är så!!

När jag tänker efter.......
Hur intressant är det att läsa om hur jag slår mig sönder och samman..
Hur jag bryter armar och ben av mig , skållar , bränner, krossar eller blir hängande i min pung! (jojo det har hänt!!)

Från början när den här boken föddes i mitt huvud för 30 år sen var tanken att det skulle vara en "skröna" och någon slags reseskildring...
En "skröna" har det väl blivit .."so far"... Och även någon slags reseskildring!
Fast det där med "skröna" har det inte blivit så mycket av!!
Kom på att jag hade så mycket att ta av endå!

Men då blev det en olycksbok istället!

Så kanske får jag sätta mig ner och göra om hela skiten!
Eller så måste jag göra det hela på något annat vis!
Jag vet inte!!

Och om inte jag vet! Vem vet då?

"på drift i verkligheten"...Kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar när det smäller
och det bangar och gnisslar.
Och gör nån illa kroppen
blir jag glad så jag visslar.
Och vill ni veta varför
ska jag tala om för er,
att framför er på TV:n
är det olyckan ni ser!

Jag är olyckan,
o-le-do-lyckan,
o-bi-do-bi-do-bi-do-bi-do-lyckan.
Krash-och-bang-lyckan,
gnissel-och-pang-lyckan.
Så akta er för mig
annars händer det - en grej!