måndag 19 januari 2009

Vänner och älsklingar.


Jag vet att jag tjatat om det här förut, men det känns bara viktigare och viktigare!
Det med folk som bryr sig och sådana man bryr sig om.
Det blir faktiskt tydligare och tydligare, tror att det har med avståndet att göra.
Sitter ju här på mitt "berg" och sneglar ner på er!

Lite så här eftertänksam och på avstånd så vet jag idag vilka mina vänner och älsklingar är.
Det är alla dom som gör att man blir glad när man tänker på dom eller pratar med dom om det är så bara på MSN.
Eller bara hör av sig på Face booken, man tar till och ett och annat glädje skutt!



Det jag inte saknar från Sverige är alla energi-tjuvar man har omgivet sig med.
Dom saknar jag verkligen inte!
Men tyvärr så måste jag kanske konfrontera dom när jag kommer tillbaka.
Ta tillbaka det dom stulit från mig, både när det gäller kraft och materiella saker.

När jag drog i våras visste jag inte vad jag gav mig in på!
Var lite av en flykt, visserligen en planerad sådan men ändå en flykt!
Hade aldrig trott att jag skulle falla så pladask för den här delen av världen som jag gjorde.
Om jag vetat vad jag vet idag så skulle allt sätt annorlunda ut!
Jag skulle naturligtvis haft en bättre framförhållning, men jag får väl kalla den här stunden "läroår"

Mycket av det som gör att jag trivs är just den här kontakten.
Kontakten med vänner och älsklingar via nätet!
Jag kan ju faktiskt välja att braka in hos folk när jag vill.
Säga Hej och snacka lite skit!
Sen kan ju jag faktiskt fara vidare på nätet utan att trötta ut folk.
Men saknar naturligtvis den fysiska kontakten med vänner och älsklingar.

Apropå trötta ut folk så håller "Boleks" Ryska städhjälp/älskarinna på att ha ihjäl oss!
Hon har varit packad som en sill-kråka i två dagar nu.(rymt från huset tror jag)
Hon härjar i vild förtvivlan!
Gormar och svär, kastar saker omkring sig och uppför sig allmänt illa.
Musiken på järnet!
Fattar inte att "Bolek" står ut,men det gör han väl inte länge till.

Nu är ju inte det här så länge till mitt problem, tycker faktiskt synd om dom bägge, ty båda tillhör faktiskt vänner och älsklingar.

2 kommentarer:

Elin sa...

Om du puttrar förbi Göteborg på ditt korståg "hem" så har vi en soffa till ditt förfogande. :)
Så länge det inte är den 13-16 februari, då har vi fullt hus...
Men du kör väl fortare än så..? ;)

Anonym sa...

Hej min lilla pappa, kul att se att du ialalfall saknar oss.
Fin bild du har föresten, hmm undrar var den kommer ifrån ;)
Se till att komm ahem välbehållen, utan att ramla ner från båttak eller träd. Älskar dig du är bäst