lördag 31 januari 2009

Fram o åter!

Jaha! Nu är jag i Malmö, efter en idiot resa genom Europa, 348,7 mil på 48 timmar.
Det är tungt att köra ensam!
Sen kan man ju ha olika åsikter om hur folk kör.
Men rent generellt så kan jag ju då säga att spanjolerna kör som idioter, fransmännen kör bra och tyskarna kör åt helvete för fort!
Sen kanske man inte bör köra över 300 mil på bara 48 timmar, men det gjorde jag nu.
Sen att det gick på marginalerna kanske inte är det bästa.
När jag kom till Hannover var jag helt slut, hade kört i över 18 timmar, och tänkte att jag skulle kolla olja och vatten, vilket jag gjorde, och allt var slut!
Och där på natten lyckades jag strula iväg 100E vilket jag naturligtvis inte upptäckte förens jag satt på färjan mellan Puttgarden och Rödby.
Så när jag klev iland var jag helt utan pengar, 20 liter soppa i bilen och 20 mil till Köpenhamn,
och nästan inga pengar på telefonen + att jag inte ätit på två dygn!
Och nu ska jag till Malmö!
Får efter ett tag fatt i min goda vän Tony. Som lovar att lösa broavgiften över Öresundsbron.
Tack Tony!!
Så sakta tar jag mig nu genom Danmark, med tanke på att det gick ibland gick närmare 200 genom Tyskland, så fick jag nu puttra i 90 kilometer i timmen, bara för att spara bensin!
När jag väl närmar mig Köpenhamn så tänds soppa lampan. Skit!
Bara 5 mil att åka på!
Men jag lyckas att ta mig över bron till Svenska sidan och broavgiften vilken naturligtvis var betald.
Genom "gaten" och vilka står där?
Jo Tullen och Polisen!
Här har jag alltså åkt genom Spanien Frankrike Tyskland och Danmark utan att ha sett varken Polis eller Tull!
Vi tillhör ju EU!... Eller?
Så där sitter jag nu! Med en överlastad, Oskattad, obesiktigad och oförsäkrad bil!
Vad sker nu??
Vad händer?
Tullen släpper igenom mig under protest, Tycker väl att det är för mycket att gå igenom!
Men inte polisen.
Blir direkt in vinkad!
Men va fan!
Skit!
Bara sätta igång att blåsa, (vilket var första gången i mitt liv) som visade noll.
Så vad sker sen?
Dom vinkar iväg mig!
Tyckte att jag som åkt så långt behövde en paus! Fick lova att skatta, försäkra och besiktiga bilen när jag kommer till Stockholm! Och överlasten orkade dom inte ens ta i.
Tack! svenska polisen.
Tar mig genom Malmö för att åka hem till Tony, vilket jag lyckas med. Bilen måste ha gått på ångerna för att jag fick soppa torsk på Tonys gata!
Så nu sitter jag i Malmö med 47 kronor på fickan och undrar hur jag ska ta mig vidare?
Men det löser sig alltid!
Så se upp Sverige nu är jag här!

1 kommentar:

Lojs sa...

Men grattis och välkommen hem,
köp dig en lott om du hittar några dinares raring:)
med din vanliga tur med kustbevakare etc...så borde du vinna storkova när dom bara släppte igenom dig :)
Ses i el stockholmo snart
Kram