onsdag 12 november 2008

Chock i vår flock

Å vad fan är det nu då?
Vad är det som sker??
Jo "Bolek" ska gifta sig. Han bara skramlade in genom dörren ,skrek och ylade att nu var det fan i mig dax! Giftemål på gång!!!
Ok! "fine with me"
Visste inte ens att han hade flickvän.
Man lär sig något nytt varenda dag och nu ska här bli bröllop!
-Hörru min vän nu får du förklara!

Ok! så här ligger det till säger "Bolek" du kommer ihåg min Ryska städhjälp/älskarinna?
-jo visst kommer jag ihåg henne!
Det är henne jag ska gifta mig med!
- jamen mig veterligen så har ju hon flyttat tillbaka till "modershuset"...jobbar ju där!
så nu får du förklara!

Ok!...Bolek börjar och förklara och ju mer han förklarar ju mindre förstår jag!
Det kommer en lång utläggning om hur Ryska städhjälpen/älskarinnan blivit arresterad för andra gången på kort tid...(jag tror det är lösdriveri!) och ska nu utvisas ur Spanien!
Så nu ska vi gifta oss!

VA???
VA??

Jag fattar fortfarande inget... nada!..sipp!

Jaha?
-Hur tänker du nu?
Jo säger "Bolek" om jag gifter mig med henne så kanske hon får stanna!
-kanske?
Ja det är inte riktig säkert säger "Bolek" men först måste hon åka till ett land inom EU som inte har ett Schengenavtal!
- jaha mig veterligen är det bara England och Irland som inte skrivit på.Och dit ska du skicka henne????
Jajamensan säger en stolt "Bolek" fin plan va??
-??????
Jo säger "Bolek" sen när hon har varit där ett tag så kan hon komma tillbaka hit som en gift kvinna med någon som har ett eu-medborgarskap

Fin plan "Bolek"...fin plan!!
- hur har du tänkt att hon ska försörja sig där?
Nu blir "Bolek"tyst ett ögonblick .. sen kommer det jag har väntat på
"jag kan försörja henne"

-din jävla idiot! vi kan ju knappt ta hand om oss själva! Nu har vi två kattor en Komodo-varan och ett Islänskt statsbesök att ta hand om.... ska vi nu också behöva försörja en Rysk städhjälp/älskarinna på Irland!!??

"Bolek" lyfter bara på ett ögonlock och säger.."Det ordnar sig killen..det ordnar sig"

Så nu väntar jag och den övriga flocken spänt på vad som kommer att ske och hur forsättnigen blir!

Fin plan "Bolek"... fin plan!!

Inga kommentarer: