lördag 8 november 2008

Kvinnor och Katter


(Får väl på huvudet för det här också)




Jag har haft tur med mina kvinnor och med mina katter!

Dom har givit mig lycka på så många vis.

En del har till och med orkat med mig under en låång tid.

Se bara på Zappa katt han orkade med i nästan tjugo år!

Och "StumpaLeena" hon stod ut i nästan tjugo år hon också.

Bra katt och bra Kvinna!


(man orkar inte vara bitter hur länge som helst)


Sen har det kommit och gått en massa bra kvinnor och katter!

Har en på besök just nu!

En stor vit. Den bara dök upp!

Nu pratar vi katt.

Han klev bara in genom dörren. Bestämt o med självsäker blick

"det här är mitt nya hem"

Ännu en gång besegrad!


Tur med bra kvinnor och med bra katter!


Konstigt!

Här har jag suttit på min häck och inte fattat ett dugg!

Ända tills det fanns tid för lite självransakan

Då!..Då upptäckte jag vilken tur jag har haft!

som har träffat bra kvinnor och bra katter!


Tänkte nämna ett par bra av dom också

Kvinnor alltså!


(nu finns det en viss risk att jag sticker ut huvudet ..igen!)


Men det är ändå kvinnor som betyder en massa för mig!


Ta tex Åsa (som försvann med snöplogen) en riktig go bit!

hon gör mig glad och lycklig när jag tänker på henne.

Tack vare att Åsa försvann den natten i snöstormen så träffade jag V

V den spröda och sköra!

Vi lekte en stund... Och V gav mig en massa ego tillbaka!

Tack!


Så till min vän Lotta!

Någon som jag inte träffat än.. Är en djäkla retsticka

Men gör mig så glad!

Ser fram mot hennes "prat" o så är hon söt också!

Ialla fall i mitt huvud!


Och O som jag tror är fullständigt galen!!

som jag pratar med mycket!

Rasande vacker och smart!

Men fullständigt galen (tror jag i alla fall!)


(kunde ha valt att prata om min mor eller dotter men dom vet!)


Så jag har haft tur som har träffat bra kvinnor och bra Katter!

Inga kommentarer: