fredag 14 november 2008

I natt löpte vi AMOK!!

Ja kanske inte direkt amok och inte var det natt heller! Men något slags kaos blev det på morgonen!
Vaknar som vanligt tidigt och pissnödig. Kastar mig upp ur sängen och kliver på katten!
Hade liksom glömt att vi blivit annekterade av "Fritz the cat"!
"det händer saker direkt när man trampar på katter"
Och "fritz" är en riktigt STOR katt..ca 10 kilo och jävligt mycket klor!
Katten och jag gav till ett illvrål och försökte att ta oss ifrån varandra.
Lika rädda båda två!
Vad fan är det som händer?...vi låg ju bara och sov, och så vaknar vi i värsta kaoset!

Nu hör det till saken att mitt rum i "Casa Kaos" är bara ca 10 kvadratmeter så jag har fyllt det med mina saker, blommor böcker och en massa andra saker plus att jag har drag dörrar in till mig som naturligtvis var nästan fördragna!

Så där ska jag och tio kilo rädd katt försöka att undvika och ha ihjäl varandra.
Och ingen av oss fattade något!
Bör kanske till lägga att det var mörkt som i en sotar bakdel!

Paniken infinner sig hos båda!
Måste bara ut!
Måste bara uut!

Efter ca 5 minuters hård drabbning så tar vi oss ut genom dörren...katten och jag!
Vi blir sittande i vardagsrummet. Medan saker forfarande rasar i vild förtvivlan inne i mitt rum.
Tittar på varandra med skräck i blicken!...- Vad fan va det som hände????

När allt lugnat ner sig går jag och "Fritz" tillbaka in i mitt rum för att skåda förstörelsen!
Som det såg ut!! Hur kan en halvblind gubbe och en katt ställa till med sån total förstörelse???

Allt! Menar verkligen allt! Låg i en röra på golvet, det var datorer blommjord böcker och glas i en salig röra.Det var till och med katt och gubb spår på väggarna.
Så hela förmiddagen har gått åt att "sanera".... Katten lämnade mig åt mitt öde och lät mig städa själv!

Så dagens citat bör ju bli..."trampa aldrig på sovande katt.. för då inträder kaos"

Sen en liten uppdatering om "Bolek"
.... Han har nu tagit ut hindersprövning för att gifta sig med den Ryska städhjälpen/älskarinnan!
Dom klev precis in i "Casa Kaos" med hennes grejor!
Ser ut som om hon ska flytta in här också!
Så nu har vi fullt hus... nästan!

(och jag som tyckte att mitt liv i Sverige var stökigt)

Inga kommentarer: