söndag 23 november 2008

Kylskåpsdatorn!


Eller om en dator i sönderfall!

Nu har jag problem!.. Min dator håller på att säga upp sig. Har ju haft problem med c v b n m som sitter lösa efter en tidigare incident plus ett försvunnet mellanslag!

Nu!..Har fläkten lagt av också, satt och pratade med en vän igår när helt plötsligt datorn började väsa.. sen så sa det bara..pflitzz.. så blev det kväller! Första tanken är ju ström avbrott! (händer jämt här hos oss) . Men efter som allt annat var igång så slog jag det ur huvudet. "skit" Så det var bara att sätta sig ner och starta om.... Har en gammal dator så en uppstart tar TID! Efter mycket om o men så är jag tillbaka i samtalet när det händer igen!.. O igen!... O igen!

Inser till slut att det är något general "knas"..... Luktar bränd plast och ryker lite gör det också. Då går det upp ett Liljeholmens för mig!.... Ingen Fläkt!

Så vad ska jag göra? Jo in med datorjäveln i kylskåpet... Skiten måste ju svalna, då jag gärna vill forsätta samtalet! Naturligtvis så blir jag uppringd av min vän som undrar vart jag tog vägen? Ja vad säger man?..Fläkten har dött så nu står den i kylskåpet?????? Har fläkten dött och vad gör den då i kylskåpet? Så nu blir man betraktad som idiot där också! Nu på morgonen var det bara att ge sig väg ut i kylen och starta upp....Fortfarande ingen fläkt! Och skriva måste jag! Så nu står den på ett gäng böcker med en trave kylklampar under. Ska bli kul att se hur länge den fungerar?

Fråga: Är dagens datorer byggda för att långsamt brytas sönder?

"funderar på att kalla min dator Rigello"....

Ni kommer väl ihåg ölflaskan som skulle brytas sönder?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rigellon skulle brytas "ned". Inom 15 år skulle den vara borta och well... jag har inte sett nån på länge.

För övrigt hade jag en gammal Eriksson mobiltelefon som betedde sej precis som din dator. Inför längre samtal fick jag helt enkelt lägga den i frysen ett par timmar. Benny kunde senare förklara fenomenet för mej. Men jag kommer inte ihåg vad som var prylen liksom. Jag gick över till Nokia ;-)

Maire sa...

Hej Gullet...ser att du har kall öl i kylskåpet jag kommer.
Kram

Anonym sa...

Det där var nog det knasigaste men roligaste jag sett någon göra med en dator. det var ju tur att den e bärbar