lördag 22 november 2008

Lördag förmiddag.

Så har jag varit iväg en sväng på morgonen och jobbat!
På en Lördag??
Jo!... det är ju så att vi ska flytta, och här nere kräver dom 3 månaders hyra i förskott!
Så vi måste skaka fram 3 x 650E innan fredag!
Så nu gäller det att jobba och sälja det som går att sälja!
Vete fan hur det ska gå?...Men det löser sig nog!
Sen har vi ju lite pengar innestående här, där vi bor nu.
Men innan den processen är klar så är vi säkert inne i Maj
(Det här är ju Spanien!!!!)

Kul det här med Spajolerna! Dom har helt plötsligt fattat att Skandinaviska hantverkare är fan så mycket bättre och snabbare , än vad dom inhemska är så det rinner in lite jobb även hos "infödingarna"
Och jobb det behöver vi!!

Sitter nu och begrundar vad som skett och vad som kommer att ske?
Tack och lov så är jag ju inte ensam om det här... Har ju "Bolek" och Fritz...
Som nu ligger här och drägglar och trängs..(Fritz alltså inte "Bolek")
Som nu när vi flyttar, flyttar med!
Vi ska ju bara 75 m längre ner på gatan!

Föresten så har mitt och Fritz förhålland blivit så mycket bättre!
Ty han vet att när det börjar röra sig i min säng så är det bara att hålla sig undan!
I natt så hittade jag honom i bokhyllan där han satt med stora förskrämda ögon!
-vad tänker gubb jävel hitta på nu!!??
Men vi har ialla fall inte haft något mer nattligt kaos!!

Ska nu ge mig ut i solskenet!
Kanske en sväng ner i hammnen och titta på det motsatta könet!

Det är ju fortfarande Svensk sommar här!

Så Marie.... säger till när du ska plocka fram "raggisarna"

1 kommentar:

Maire sa...

Svensk vinter ... och mina raggisar är på nästan jämt... men fick lite problem att få in mina välklädda fötter i högklackade stövlar i dag.. hmm shit...näpp var bara att ta av sig raggisarna och frysa .. alla vet väl.. vill man vara fin så får man lida pin...
Kram