måndag 17 november 2008

....."Mutter"...

Nu kommer det en hel del sånt!.."mutter".Alltså!

Börjar med hyresvärdar:
Pim vår hyresvärd kom upp igår med nyheten om att han tänkte höja hyra i årsskiftet med 100E .. så då åker hyran upp till över 1000E i månaden
plus ytterligare höjning av el o vatten som vi överhuvudtaget (konstigt ord) inte har betalt förut! Så nu är det dax att se sig om efter ett annat och billigare boende!
Ska redan i morgon fara och titta på ett mindre radhus här i Nueva Andalucia!
Det är bara på 90 kvadrat men 350E i månaden billigare!
Får se hur det blir med det!

.."Mutter!"...

Hyresvärdsproblem nr 2:
Min Hyresvärd i Waxholm har nu bestämt sig för att säga upp mig i årsskiftet så nu har jag alltså ingenstans att ta vägen om jag bestämmer mig för att återvända till Sverige.....
Orkar heller inte och hålla på att "Tjorva" med idioter!!
Utan det är väl kanske ett pris man får betala för att man inte följer gängse regler?

Så hur som helst måste jag åka utomlands (läs Sverige) innan årsskiftet då jag har en massa saker i mitt källar-föråd som jag måste röja ut!!
"Så är det någon som har ett par kvadrat att hyra ut hör av er till mig!!"

..."Mutter!"....

Sen var det de här med "vänner"
Som jag sagt förut så har jag ett stort gäng med sådana även ett gäng supporters som jag verkligen tycker om och högaktar!

Sen har vi ju då dom så kallade "vänner" som finns i periferin Som tycker att det är helt okey att blåsa en gammal vän som har ställt upp.
Det finner jag mig icke i... Och tänker bekämpa på alla sätt och vis.
Så dom eller de som känner sig träffade!.... säger jag bara att när jag kommer till Sverige så blir det dax att betala!!

..."Mutter!"...

Sen en liten uppdatering!

Det Islänska stadsbesöket flyttar ut i morgon.... ska bli lite skönt tycker jag!
Inte så att hon tar plats, men mitt liv o hem är rörigt nog endå
Och så får jag en lite chans att hämta andan innan nästa katastrof flyttar in!
Sen en liten uppdatering om "Bolek"!
Giftermåls planerna forsätter !
Idag var han och skaffade papper på att han bor här så cirkusen är i full gång!

..."Mutter!"..

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: